mTalent – Percepcja wzrokowa
mTalent – Percepcja wzrokowa
Zestaw interaktywnych ćwiczeń wspomagających usprawnianie i rozwój percepcji wzrokowej, a także wspierający koncentrację uwagi opartej na analizatorze wzrokowym
- Opis produktu
- Zapytaj o produkt
Do czego służy? Do wykorzystania na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych i innych mających na celu kształtowanie i usprawnianie percepcji wzrokowej.
Z czego się składa? Z ponad 600 ekranów interaktywnych, więcej niż 200 kart pracy oraz zestawu materiałów dodatkowych w jednym pudełku.
Dla kogo? Dla terapeutów i nauczycieli zajmujących się wspomaganiem sprawności w zakresie percepcji wzrokowej (np. dzieci z grupy ryzyka dysleksji).
Program Percepcja wzrokowa to:
- jedyny tego typu interaktywny produkt na rynku
- odpowiedź na jedno z najczęstszych wskazań form pomocy psychologiczno-pedagogicznej i zaleceń do pracy z dzieckiem (kształtowanie i ćwiczenia percepcji słuchowej/ wzrokowej)
- pierwszy produkt interaktywny na polskim rynku oparty o metodę M. Frostig
- produkt pozytywnie zaopiniowany i zrecenzowany
- propozycja uzupełniona o zestaw dodatkowych materiałów publikacji autorskich rozszerzających spektrum możliwości zastosowania tego produktu (np. pomoce tradycyjne, drukowalne karty, poradnik metodyczny)
- produkt zgodny z wytycznymi dostępności dla osób z niepełnosprawnościami
Produkt jest podzielony na trzy części: pierwsza z nich zawiera materiał tematyczny, druga atematyczny, a trzecia – materiał językowy (najbardziej przydatny w przypadku pracy z dziećmi starszymi, które miewają kłopoty z rozpoznawaniem i różnicowaniem znaków). Nie trzeba więc przerabiać całości materiału, a wybrać interesujące grupy zadań. W każdej części znajdują się zestawy ćwiczeń z podobnych obszarów:
- Stałość spostrzegania
- Spostrzeganie figury i tła
- Spostrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni
- Spostrzeganie stosunków przestrzennych
- Koordynacja wzrokowo-ruchowa
- Pamięć wzrokowa
- Jarmark rozmaitości (zawiera ćwiczenia z różnych obszarów, niesklasyfikowane w innych działach, np. uwaga i koncentracja).
Każdy z nich zawiera materiał tematyczny (ilustracje), atematyczny (symbole i figury) oraz językowy (litery i cyfry).